برگزاری نشست مشترک اربعین حسینی(ع) با حضور وزیران کشور ایران و عراق
(last modified Tue, 01 Oct 2019 05:24:58 GMT )
میزان 09, 1398 09:54 Asia/Kabul
  • برگزاری نشست مشترک اربعین حسینی(ع) با حضور وزیران کشور ایران و عراق

نشست مشترک اربعین حسینی(ع) با حضور وزیران کشور ایران و عراق در کربلا برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در دیدار روز دوشنبه «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور ایران و «یاسین الیاسری» وزیر کشور عراق، آخرین هماهنگی ها جهت تسهیل تردد، اقامت و خدمات رسانی به زائران  اربعین حسینی(ع) به ویژه زائران ایرانی انجام شد.
«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور ایران با قدردانی از تلاش های مسوولان عراقی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین حسینی(ع) گفت: توافقنامه امضا شده بین دو کشور در خصوص اربعین، بسیار کارآمد و کارساز است.
رحمانی فضلی همچنین با اشاره به کثرت تردد در گذرگاه مهران(غرب ایران) پیشنهاد کرد: برای اینکه صادرکنندگان با مشکلات مواجه نشوند، گذرگاه "چنگوله" Changuleh برای تردد کامیون و خودروهای سنگین باری گشایش یابد.
وزیر کشور ایران، لغو روادید در ماههای محرم و صفر را موجب افزایش سفر زائران ایرانی به عراق دانست و گفت: با توجه به تجربه موفق لغو روادید در این مدت، می توان نسبت به لغو روادید در همه ایام سال اقدام کرد.
رحمانی فضلی همچنین پیشنهاد کرد: کمیته مشترک از مسوولان ایرانی و عراقی برای دعوت و بکارگیری بخش خصوصی دو کشور جهت ترمیم و بازسازی جاده مهران تا کوت (مرکز استان واسط عراق) تشکیل شود که مورد موافقت طرف عراقی قرار گرفت.
20 صفر 1441 هجری قمری (27 میزان)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است؛ میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد  شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.
براساس آمار رسمی منابع عراقی حدود 14 میلیون زائر در پیاده روی زیارت اربعین سال گذشته شرکت کردند.

 

کلیدواژه