روحانی: قرارداد تهاتر گاز و برق با ارمنستان به حوزه کالا و خدمات گسترش یابد
(last modified 1398-07-09T09:30:59+00:00 )
میزان 09, 1398 14:00 Asia/Kabul
  • روحانی: قرارداد تهاتر گاز و برق با ارمنستان به حوزه کالا و خدمات گسترش یابد

رئیس جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام آمادگی برای تامین نیازمندی‌های ارمنستان در حوزه انرژی تصریح کرد: قرارداد تهاتر گاز و برق میان دو کشور می‌تواند در حوزه کالا و خدمات نیز توسعه یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «حسن روحانی» که برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ارمنستان سفر کرده است روز سه شنبه در دیدار با «نیکول پاشینیان» Nikol Pashinyan نخست وزیر این کشور، تصریح کرد: تهران و ایروان در زمینه‌های مختلف اقتصادی به ویژه حوزه انرژی، ساخت نیروگاه های آبی، بادی و خورشیدی، حمل و نقل، ارتباطات، فناوری‌های نو، داروسازی و خدمات فنی مهندسی می‌توانند همکاری‌های سازنده‌ای به نفع ملت‌های خود داشته باشند.

رئیس جمهوری ایران همچنین با بیان اینکه تهران و ایروان در زمینه حمل و نقل، ارتباطات و ترانزیت از ظرفیت‌های زیادی برای همکاری در سطح دوجانبه و منطقه‌ای برخوردار هستند، افزود: همکاری ایران و ارمنستان در بخش کریدور شمال به جنوب و اتصال دریای سیاه به خلیج فارس از طریق راه آهن و جاده، به نفع دو ملت و ملت های منطقه بوده و می‌تواند جهشی در مناسبات تهران- ایروان و سایر کشورهای منطقه ایجاد کند.

«نیکول پاشینیان» نیز در این دیدار، از آمادگی ارمنستان برای توسعه هر چه بیشتر روابط با  تهران خبر داد و تصریح کرد: ایران منبع پایداری برای تامین انرژی و گاز ارمنستان است و ایروان خواستار تمدید موافقتنامه تهاتر گاز و برق با ایران تا سال 2040 است.

پاشینیان همچنین افزود: ارمنستان  از حضور و مشارکت شرکت‌های ایرانی در پروژه های راه سازی ارمنستان به خاطر کیفیت بالای این شرکت‌ها استقبال می کند.

همچنین دو طرف بر لزوم اتمام پروژه خط سوم انتقال برق میان دو کشور تا سال 2020 تاکید کردند.

 

کلیدواژه