میزان 09, 1398 16:14 Asia/Kabul
  • روحانی: اولویت سیاست خارجی ایران، توسعه روابط با کشورهای آسیایی است

رئیس‌جمهوری ایران، اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را توسعه روابط با کشورهای آسیایی دانست و گفت: سنگاپور با توجه به ظرفیت‌های بالای تجاری و اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای در این زمینه برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران که برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ارمنستان سفر کرده است، روز سه شنبه در دیدار «لی هسین لونگ» Lee Hsien Loong نخست وزیر سنگاپور، روابط دو کشور را مثبت و سازنده توصیف کرد و گفت: بعد از برجام شرایط خوبی برای توسعه روابط اقتصادی ایران و سنگاپور ایجاد شد و باید با ابتکار عمل، شرایط مناسب‌تری را برای همکاری کارآفرینان دو کشور فراهم ساخت.

روحانی با اشاره به همکاری ایران و سنگاپور با  اتحادیه اقتصادی اوراسیا اظهار کرد: این همکاری می تواند فرصت مناسبی برای توسعه روابط دو جانبه به ویژه در عرصه های اقتصادی باشد.

رئیس جمهوری ایران همچنین با تاکید بر اینکه تهران خواستار صلح، امنیت و همکاری در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه است، تاکید کرد: مشکلات منطقه باید از مسیر سیاسی و گفت‌وگو حل و فصل شود و اتخاذ رویکردهای نظامی کارساز نیست.

روحانی همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران تجارب ارزشمندی در مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته دارد و برای همکاری درخصوص مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه آمادگی دارد.

نخست وزیر سنگاپور نیز در این دیدار با بیان اینکه دو کشور همواره از روابط دوستانه و سازنده‌ای برخوردار بوده‌اند، گفت: سنگاپور خواهان توسعه مناسبات دوجانبه با ایران است.

«لی هسین لونگ» با تاکید بر اینکه سنگاپور خواهان احترام کامل کشورها به مقررات بین‌المللی و تعهداتشان است، افزود: اجرا نشدن کامل برجام موجب تاسف است و زمینه اجرای تعهدات طرفین در این توافق باید مهیا شود.

کلیدواژه