روحانی: قدرت ملت ایران با وجود فشارهای دشمنان رفیع تر شده است
(last modified Wed, 02 Oct 2019 09:16:28 GMT )
میزان 10, 1398 13:46 Asia/Kabul
  • روحانی: قدرت ملت ایران با وجود فشارهای دشمنان رفیع تر شده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فشارهای دشمنان علیه ملت ایران تاکید کرد: قدرت و جایگاه ملت بزرگ ایران بعد از یکسال و نیم فشار مداوم اقتصادی، روشن‌تر و رفیع تر شده است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، افزود: آمریکا با وارد کردن بدترین فشارهای اقتصادی به ایران از جمله تحریم، اخلال در فروش نفت و فعالیتهای بانکی و بیمه‌ای، قصد ضربه زدن به ایران را داشت اما به نتیجه ای نرسید.

روحانی با تاکید بر اینکه شرایط و ثبات اقتصادی ایران از یکسال پیش به مراتب بهتر است تصریح کرد: بر اساس گزارش بانک مرکزی ایران، ارزش پول ملی کشور نسبت به سال گذشته، 40 درصد افزایش پیدا کرده است.

روحانی همچنین با اشاره به سفر خود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار کرد: اگر مقاومت ملت، تداوم ثبات در شاخص های اقتصادی و اقتدار نیروهای مسلح ایران نبود، پشت اتاق رئیس جمهوری اسلامی ایران صف نمی کشیدند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: لابی ضد ایرانی توطئه ای را تهیه کرده بود که به مردم جهان بگوید ایران آغازگر یک تنش در منطقه حساس خلیج فارس است اما با دیپلماسی ایران این توطئه خنثی شد.

روحانی با بیان اینکه آنهایی که برای منطقه غرب آسیا مشکل ایجاد کرده اند، کسانی هستند که از پنج سال پیش مردم مظلوم یمن را هدف بمباران وحشیانه خودشان قرار می دهند اظهار کرد: ایران در طول این مدت مدافع مظلومین در برابر تروریسم جهانی بوده و کسی نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران قدرت منطقه‌ای است و انزوای ایران در این منطقه ناممکن است.

 

کلیدواژه