زنگنه : نقش ایران در تامین امنیت انرژی جهان غیرقابل انکار است
(last modified 1398-07-10T10:33:25+00:00 )
میزان 10, 1398 15:03 Asia/Kabul
  • زنگنه : نقش ایران در تامین امنیت انرژی جهان غیرقابل انکار است

وزیر نفت ایران نقش جمهوری اسلامی ایران را در تامین امنیت انرژی جهان غیرقابل انکار دانست.

«بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت ایران روز چهارشنبه در نشست تخصصی "رهبری در سبد انرژی جهان و اولویت‌های صنعت گاز" در سومین مجمع بین‌المللی انرژی‌‌ ویک روسیه با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا سال ۲۰۴۰ گاز طبیعی با رشد سالانه حدود ۱.۵ درصد و به واسطه رعایت ملاحظات زیست‌محیطی، پاسخگوی یک‌چهارم تقاضای انرژی جهان خواهد بود، تصریح کرد: پاسخگویی به این تقاضا نیازمند همکاری جهانی در حوزه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری، انتقال فناوری و توسعه زیرساخت‌های تجارت است.
وزیر نفت ایران، چگونگی دستیابی به ظرفیت گاز طبیعی در پاسخگویی به تقاضا برای گاز و تحقق همکاری بین‌المللی در این زمینه را مهم ارزیابی کرد و گفت: کشورهای مستقل اقدام‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا در تحریم نفت ایران را نپذیرند.
نامدار زنگنه با تاکید بر اینکه اعمال تحریم‌های یک‌جانبه ضد ایران از سوی آمریکا از مصادیق بارز "تروریسم اقتصادی" و نقض اصول حقوق بین‌الملل است و معیشت مردم را هدف قرار می‌دهد،افزود: بخش انرژی باید سیاست‌زدایی شود و مداخلات سیاسی جای خود را به منطق اقتصادی، چندجانبه‌گرایی، مشارکت و همکاری بدهد.
سومین مجمع بین‌المللی انرژی ویک روسیه (Russian Energy Week) با حضور وزیران نفت و انرژی و مقامات عالیرتبه 66 کشور در سالن نمایشگاه‌ مرکزی "منیژ" شهر مسکو  برگزار می شود.
مجمع کشورهای صادرکننده گاز(اوپک گازی)، شامل 19 کشور، در مجموع 44 درصد از تولید گاز جهان، 67 درصد از ذخایر گازی جهان، 64 درصد از سهم انتقال گاز با خط لوله و 66 درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده را در اختیار دارند.

 

کلیدواژه