برگزاری سومین اجلاس همبستگی با نوجوانان فلسطینی در تهران
(last modified 1398-07-11T09:53:34+00:00 )
میزان 11, 1398 14:23 Asia/Kabul
  • برگزاری سومین اجلاس همبستگی با نوجوانان فلسطینی در تهران

سومین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید «محمد الدوره» در تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سومین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی با هدف حمایت از مقاومت مردم فلسطین روز پنجشنبه با حضور مسئولان لشکری و کشوری ایران، نمایندگان اتحادیه‌های بین المللی و شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی، مذهبی و دانش آموزان و جوانانی از کشورهای مختلف در تهران برگزار شد.
در این همایش که دانش آموزانی از کشورهای ایران، فلسطین، یمن، سوریه، لبنان، عراق، بوسنی و هرزگوین و کشورهای دیگر حضور داشتند، پیام رئیس مجلس شورای اسلامی ایران قرائت شد.
«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در بخشی از پیام خود به این اجلاس با تبریک سالگرد شهادت «محمد الدوره»، تصریح کرد: کودک فلسطینی در مقابل شبکه‌های خبری و تلویزیونی در آغوش پدر با تیر مستقیم دشمن صهیونیستی شهید شد اما  سازمان‌های بین‌المللی به جای حمایت از مظلوم، از قاتل حمایت می کنند.
«محمد الدوره» Muhammad al-Durrah نوجوان 12 ساله فلسطینی، در سال 2000، هنگامی که پشت پدر خود مخفی شده بود تا از آتش نظامیان صهیونیستی در اَمان باشد، توسط یک نظامی اسرائیلی با شلیک چند گلوله در برابر دیدگان پدرش، مردم و شبکه‌های خبری به شهادت رسید.
رژیم صهیونیستی سال‌های متمادی است که سیاست مخرب و گسترده ای را ضد کودکان فلسطینی آغاز کرده است.
پیشتر وزارت اطلاع رسانی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: از سال 2000 و از آغاز انتفاضه دوم تا فوریه 2017، دو هزار و 69 کودک در حملات نظامیان رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسیده‌اند.

کلیدواژه