بیانیه وزارت خارجه ایران درباره برخی ناآرامی های پراکنده در عراق و توصیه به زائران اربعین
(last modified 1398-07-11T13:15:23+00:00 )
میزان 11, 1398 17:45 Asia/Kabul
  • بیانیه وزارت خارجه ایران درباره برخی ناآرامی های پراکنده در عراق و توصیه به زائران اربعین
    بیانیه وزارت خارجه ایران درباره برخی ناآرامی های پراکنده در عراق و توصیه به زائران اربعین

وزارت امورخارجه ایران اعلام کرد با همکاری دولت و ملت عراق اجازه تداوم تحرکات دشمنان و سوء استفاده بیگانگان از شرایط کنونی این کشور داده نخواهد شد.

وزارت امور خارجه ایران روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از بروز برخی ناآرامی های پراکنده در چند شهر عراق اطمینان داد، دولت و ملت عراق با همکاری همه گروهها، احزاب و شخصیت ها بویژه مراجع عظام تقلید و دیگر رهبران دینی، مذهبی و سیاسی برای آرام کردن فضای ملتهب کنونی وارد عمل شده و اجازه تداوم برخی تحرکات را که به ضرر ملت عراق بوده و باعث سوء استفاده بیگانگان خواهد شد نخواهند داد.

وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اهمیت راهپیمایی عظیم اربعین سید و سالار شهیدان و ضرورت برگزاری شکوهمند این کنگره عظیم، از عموم مردم متدین ایران و عاشقان اهل بیت علیهم السلام درخواست کرد سفر خود به عراق را تا آرام شدن شرایط در آن کشور به تاخیر انداخته و به هشدارهای مسئولان سیاسی و امنیتی اربعین توجه کامل داشته باشند.

تظاهرات پراکنده در برخی از شهرهای عراق از جمله شهر بغداد، پایتخت این کشور از روز دوشنبه در اعتراض به نبود اشتغال و مشکلات اقتصادی آغاز شده است.

منابع خبری شمار کشته‌های درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان در بغداد و استان "ذی قار" را تا چهارشنبه شب ده نفر اعلام کردند. 

کلیدواژه