میزان 12, 1398 11:59 Asia/Kabul
  • نشست مشترک کمیته بهداشت و درمان اربعین و سفیران کشورهای همسایه

نشست مشترک کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی ۹۸ با هدف ارائه خدمات بهتر به زائران حسینی با حضور رئیس سازمان اورژانس و رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی ایران، اعضای این ستاد و سفیرای کشورهای همسایه در تهران برگزار شد.

«پیرحسین کولیوند» رئیس سازمان اورژانس ایران با قدردانی از حضور سفیران کشورهای همسایه در جلسه و آمادگی آنها در آغاز اقدامات همکاری بهداشتی و درمانی، با تشریح جایگاه و عملکرد کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی، از اطمینان وزارت بهداشت درخصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و نیز کنترل دقیق مخاطرات بهداشتی خبر داد.
کولیوند با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت ایران و عراق در سپتامبر گذشته گفت: هدف و وظیفه اصلی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب به زائران اربعین حسینی است و خوشبختانه درخصوص درمان رایگان بیماران اورژانسی در بیمارستان های عراق با وزارت بهداشت این کشور تفاهم شده است.
20 صفر 1441 هجری قمری (19 اکتبر 2019)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است؛ میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد  شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند. براساس آمار رسمی منابع عراقی حدود 14 میلیون زائر در پیاده روی زیارت اربعین سال گذشته شرکت کردند.

کلیدواژه