میزان 15, 1398 14:53 Asia/Kabul
  • رئیسی: با هوشیاری مردم عراق، فتنه آمریکایی - سعودی نافرجام ماند

رئیس قوه قضاییه ایران با اشاره به ناآرامی‌های عراق تاکید کرد: با هوشیاری مردم و دولت عراق، فتنه آمریکایی - سعودی نافرجام ماند.

برخی از استان های عراق از جمله بغداد در روزهای اخیر شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات عمومی، نبود فرصت های شغلی و فساد اداری بود؛ شواهد نشان داد این تظاهرات خودجوش نبود و بیگانگان در شکل گیری آن نقش داشتند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه ایران روز دوشنبه در جلسه شورای عالی قضایی در تهران افزود: آمریکایی ها و سعودی ها با ایجاد فتنه به دنبال تحت شعاع قرار دادن مراسم اربعین حسینی(ع) در عراق بودند که با هوشیاری مردم و دولت عراق این فتنه به حاشیه رانده شد.

رئیسی تصریح کرد: فتنه گران برای ضربه زدن به مراسم اربعین حسینی(ع)، هر لحظه به دنبال توطئه های جدید هستند لذا باید در برابر این فتنه ها هوشیار بود.

رئیس قوه قضاییه ایران هچنین با قدردانی از تلاش های ملت و دولت عراق برای برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: همه زائران ایرانی، عراقی و دیگر ملل باید تلاش کنند این رویداد بزرگ به بهترین نحو برگزار شود.

20 صفر 1441 هجری قمری (19 اکتبر 2019)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است؛ میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

کلیدواژه