میزان 15, 1398 15:38 Asia/Kabul
  • آغاز به‌کار مرکز فرماندهی عملیات پدافند هوایی خلیج فارس

مرکز فرماندهی عملیات پدافند هوایی خلیج‌فارس روز دوشنبه در استان بوشهر(جنوب ایران) آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این مرکز که با حضور امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش ایران آغاز به کار کرده، با آخرین فن‌آوری روز، با قابلیت کنترل منطقه‌ی وسیع و هدایت مستقیم یگان‌های پدافندی و هوایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در سواحل جنوب کشور ایجاد شده است.

در این مرکز، کارکنان جوان و متخصص پدافندی ایران، با در اختیار داشتن به‌روزترین تجهیزات بومی، تمامی تحرکات و آمدوشدهای هوایی  را در آسمان خلیج فارس با دقت و ریزبینی رصد، پایش و کنترل دقیق می‌کنند.

فرمانده کل ارتش ایران که به استان بوشهر سفر کرده است، از یگان‌های پدافند هوایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در عسلویه و جزیره خارگ(خارک) و همچنین مناطق جدید استقرار سامانه‌های پدافندی ایرانی در نوار ساحلی خلیج فارس بازدید کرد.

سرلشکر موسوی در این بازدید با تأکید بر اینکه ارتش ایران طی چهل سال گذشته، امنیت هزاران نفتکش را تأمین کرده است، گفت: ایران با برقراری امنیت منطقه، از ناامن‌سازی و تنش‌آفرینی بیگانگان جلوگیری می کند.

فرمانده کل ارتش ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی قصد تعدی و تجاوز به هیچ کشوری را ندارد، افزود: ایران خواهان صلح، آرامش و رفاه برای تمامی کشورهای منطقه و مسلمانان است.

کلیدواژه