میزان 16, 1398 12:56 Asia/Kabul
  •  زنگنه:  فاز‌های توسعه پارس جنوبی تا پایان امسال تکمیل می شود

وزیر نفت ایران گفت: همه بخش‌های دریایی ۲۷ فاز پارس جنوبی تا پایان امسال (1398شمسی) به اتمام می‌رسد.

«بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت ایران روز سه شنبه در پنجمین کنگره راهبردی نفت و نیرو در تهران افزود: با به اتمام رسیدن همه بخش‌های دریایی پارس جنوبی عملیات اجرایی طرح توسعه فاز ۱۱ این میدان مشترک نیز امسال آغاز خواهد شد.
نامدار زنگنه با بیان این که به دلیل تحریم‌ها، توتال فرانسه و" سی ان پی" و "سی آی" چین از طرح توسعه فاز ۱۱ در فضایی دوستانه کنار کشیدند، گفت: طرح توسعه این فاز با اتکا به توان داخلی و صد در صد ایرانی به زودی آغاز خواهد شد.
وزیر نفت ایران همچنین افزود: قرارداد میدان گازی "فرزاد" به عنوان یک میدان گازی مشترک با عربستان در ماه‌های آینده امضاء خواهد شد.
نامدار زنگنه درباره آخرین دستاورد‌های صنعت نفت ایران گفت: وزارت نفت در شرایط سخت این سال‌ها توانسته است کار‌های بزرگی در بخش پتروشیمی، نفت و گاز انجام دهد و امسال برای نخستین بار ایران صادر کننده بنزین شد.
نقش بخش خصوصی برای توسعه بخش نفت، مقتضیات جدید بازار‌های منطقه‌ای و بین المللی گاز، چالش‌های محیط زیستی،استارت آپ‌ها و زیست بوم نوآوری در صنعت و چشم انداز هشت میلیون بشکه تولید نفت، محور‌های اصلی پنجمین کنگره دو روزه راهبردی نفت و نیرو، اعلام شده است.

کلیدواژه