ظریف: اقدامات آمریکا ضد مردم ایران، اقدامی جنگی است
(last modified 1398-07-17T11:05:37+00:00 )
میزان 17, 1398 15:35 Asia/Kabul
  •  ظریف: اقدامات آمریکا ضد مردم ایران، اقدامی جنگی است

وزیر امور خارجه ایران، اقدامات آمریکا ضد مردم ایران را اقدامی جنگی عنوان کرد و گفت: آمریکا در جنگ اقتصادی ضد ایران، شهروندان غیرنظامی را هدف اصلی خود قرار داده است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز(چهارشنبه) در کنفرانس بین‌المللی "اقتصاد جهانی و تحریم‌ها" در تهران افزود: جنگ‌افزارهای مالی و اقتصادی یا تبدیل اقتصاد و دلار به عامل جنگی، به اصطلاحی رایج در ادبیات بین‌المللی تبدیل شده است.
ظریف تصریح کرد: زمانی این جنگ‌افزارها صرفاً برای محدود کردن برخی فعالیت‌ها در برخی از کشورها بود اما جنگ‌افزارهای جدید آمریکا و آنچه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور از آن به عنوان جنگ اقتصادی یاد می کند، معاش و سلامت مردم عادی را هدف قرار می‌دهد.
وزیر امور خارجه ایران افزود: آمریکا از ابزارهای مالی برای ایجاد فشار بر کشورهای مستقل مانند ایران، چین، روسیه، کوبا و ونزوئلا استفاده می کند.
ظریف همچنین با اشاره به تحریم مجدد بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا گفت: تحریم بانک مرکزی ایران به هر شکلی غیرقانونی است زیرا بر اساس این تحریم، بانک مرکزی به عنوان ابزار اقتصادی ایران اجازه ندارد برای مردم ایران دارو و غذا بخرد.
وزیر امورخارجه ایران به اظهارات وزیر امورخارجه آمریکا مبنی بر اینکه اگر مردم ایران می‌خواهند غذا بخورند باید سیاست‌های آمریکا را دنبال کنند نیز اشاره کرد و گفت: این حرف، تروریسم و نوعی جنایت جنگی است.

کلیدواژه