میزان 18, 1398 13:32 Asia/Kabul
  • گشایش انجمن دوستی ایران و پاکستان در ایالت پنجاب

انجمن دوستی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان متشکل از جمعی از نمایندگان مجلس ایالتی پاکستان، شخصیت های دانشگاهی، فرهنگی و علمی این کشور در شهر «لاهور» مرکز ایالت پنجاب فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، اولین نشست انجمن دوستی ایران و پاکستان روز پنجشنبه با ‏حضور «محمدرضا ناظری» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهور برگزار شد.

سرکنسول ایران در لاهور با بیان اینکه ‏تشکیل انجمن دوستی از نیازهای مهم مناسبات ایران و پاکستان است، افزود: این انجمن به عنوان یک تشکّل مردم نهاد و غیر دولتی با توجه به ظرفیت و تجربه عظیمی که اعضاء دارند موجب گسترش روابط ‏دوجانبه در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و دانشگاهی می‌‌شود.

شخصیت های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی پاکستان نیز ضمن استقبال از تشکیل انجمن دوستی ایران و پاکستان، آن را تقویت کننده روابط ‏دو کشور در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه اقتصادی دانستند.‏

«سمیرا احمد» نماینده مجلس ایالتی پنجاب پاکستان با قدردانی از تلاش شخصیت‌های دو کشور برای تشکیل این انجمن دوستی گفت: تشکیل چنین نهادهایی برای تقویت بیش از پیش روابط برادرانه میان دو کشور امری اجتناب ناپذیر است.

"سمیرا احمد" با تاکید بر ضرورت وحدت میان ملل اسلامی و نقش بی‌بدیل ایران و پاکستان در حمایت از مسلمانان افزود: تاریخ هزار ساله ایران و فرهنگ غنی این سرزمین بر هیچ کس پوشیده نیست و پاکستان مشتاق تبادلات فرهنگی و علمی با کشور دوست و همسایه ایران است.

مسئولان اتاق بازرگانی شهر لاهور نیز بر استفاده از ظرفیت‌های موثر انجمن دوستی دو کشور برای کمک به افزایش همکاری های تجاری و بازرگانی مشترک تاکید کردند.

کلیدواژه