میزان 19, 1398 11:54 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به انتخاب جانشین موگرینی

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ایران از تعامل توام با حسن نیت و احترام متقابل با اتحادیه اروپا استقبال می‌ کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدعباس موسوی درباره آغاز به کار "جوزپ بورل"  Josep Borrell، نماینده عالی جدید اتحادیه اروپایی در امور سیاست خارجی و امنیتی، ابراز امیدواری کرد، "جوزپ بورل" بتواند در مقابله با یکجانبه گرایی افراطی و قلدری‌ های آمریکا و برخی از بازیگران منطقه‌ ای که بزرگترین دشواری‌ ها را برای دیپلماسی و روابط سازنده کشورها ایجاد کرده اند، توفیق داشته باشد. 

سید عباس موسوی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از همکاری و تعامل توام با حسن نیت و احترام متقابل با نماینده عالی جدید اتحادیه اروپایی در امور سیاست خارجی و امنیتی استقبال می‌ کند.

موسوی همچنین افزود: خانم موگرینی در زمان تصدی این سمت نگاه متوازن و مثبتی به روابط بین الملل و چندجانبه گرایی داشته و نقش سازنده ای نیز در مذاکرات منتهی به برجام ایفا کرد. 

پارلمان اروپا روز چهارشنبه رسما "جوزپ بورل" وزیر امور خارجه پیشین اسپانیا را به عنوان مسوول سیاست خارجی این اتحادیه تایید کرد و قرار است وی از ابتدای نوامبر 2019 جایگزین "فدریکا موگرینی" شود.

کلیدواژه