میزان 19, 1398 12:09 Asia/Kabul
  • تروریسم اقتصادی آمریکا با اقدامات یکجانبه غیرقانونی

رایزن نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل گفت: آمریکا با اقدامات یکجانبه غیرقانونی، مردم عادی و غیرنظامی را آماج شدیدترین حملات خود قرار داده و مرتکب تروریسم اقتصادی شده است.

«علی حاجیلاری» رایزن نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نشست کمیته دوم مجمع عمومی سازمان ملل افزود: ایران طی چهار دهه گذشته، هدف شدیدترین اقدامات یکجانبه غیرقانونی آمریکا و متحدانش قرار گرفته و تحریم‌های ناعادلانه مغایر با منشور ملل متحد و اصول پذیرفته‌شده حقوق بین‌الملل را به ناحق متحمل شده است.

حاجیلاری با محکوم کردن اقدامات غیرقانونی آمریکا ضد ایران تصریح کرد: اقدامات یکجانبه آمریکا درعین تخریب بستر رقابت عادلانه و آزادی تجارت و سرمایه‌گذاری، بنیان‌های منشور ملل متحد و اصول پذیرفته شده توسط جامعه بین‌المللی را متزلزل کرده است.

رایزن نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل با تاکید بر اینکه اعضای مسئول جامعه بین‌المللی، باید به طور قاطع و فوری با این اقدامات تروریستی مقابله کنند، افزود: این حق هر کشور مستقلی است که بخشی از نظام تجاری چندجانبه قانونمند، شفاف، قابل پیش‌بینی، فراگیر و غیرتبعیض‌آمیز باشد.

حاجیلاری، حذف محدودیت‌های تحمیلی بر انتقال فناوری‌های نوین به کشور‌های درحال توسعه را برای دستیابی این کشور‌ها به رشد و توسعه‌ی اقتصادی ضروری دانست و از اعضای مسئول جامعه بین‌المللی خواست همه تلاش خود را برای وادار کردن کشور‌های توسعه‌یافته به لغو محدودیت‌های وضع شده بر انتقال کالا‌های با فناوری بالا به کشور‌های درحال توسعه به کار گیرند.

کلیدواژه