آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، ریشه اغتشاشات اخیر عراق هستند
(last modified 1398-07-19T10:50:20+00:00 )
میزان 19, 1398 15:20 Asia/Kabul
  •  آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، ریشه اغتشاشات اخیر عراق هستند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اغتشاشات اخیر عراق، سه ضلع اساسی شامل آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی داشت که اغتشاش‌گران را انقلابیون عراقی معرفی کردند.

آیت الله «سید احمد خاتمی» در خطبه‌های نماز جمعه تهران با ابراز تاسف از کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از مردم عراق در اعتراضات اخیر این کشور خاطرنشان کرد: خواسته‌های معیشتی که معترضان داشتند به تعبیر مسئولان عراقی و نخست وزیر این کشور خواسته ای بر حق بوده است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: رژیم‎های مرتجع عرب و پسمانده‌های حزب بعث و برخی از رسانه های سعودی، انگلیسی و آمریکایی، موجب گسترش ناآرامی و اغتشاش در عراق شدند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه بی‌تردید دشمنان مردم عراق به دنبال سوء‌استفاده از این ماجرا بودند، تصریح کرد: دشمنان با ایجاد اغتشاش در عراق به دنبال اهدافی از جمله ایجاد واهمه در راهپیمایان اربعین حسینی و تفرقه بین دو ملت ایران و عراق بودند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: نگرانی دشمن از پیوند ملت عراق با محور مقاومت و نیز انتقام از برخی مسئولان عراقی که در مقابل خواسته‌های نامشروع رژیم صهونیستی و آمریکا ایستادند، از دیگر اهداف دشمنان مردم عراق بوده است.

آیت‌الله خاتمی همچنین با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار خروج نظامیان ترکیه از خاک سوریه است، در توصیه به دولت ترکیه خاطرنشان کرد: عربستان به عنوان نوکر آمریکا، در تبعیت از واشنگتن در باتلاق یمن گرفتار شده است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: ترکیه بلافاصله بعد از خروج آمریکا از شمال سوریه می‎خواهد جای واشنگتن را بگیرد اما باید مواظب باشد گرفتار این باتلاق نشود.

کلیدواژه