میزان 22, 1398 18:27 Asia/Kabul
  • رئیسی: کنگره عظیم اربعین حسینی(ع)، یک اجتماع جهانی بی بدیل است

رئیس قوه قضائیه ایران، مراسم اربعین حسینی(ع) را یک اجتماع جهانی بی بدیل عنوان کرد.

به گزارش ایرنا؛ «سیدابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه ایران روز دوشنبه در جلسه مسئولان شورای عالی قضایی در تهران، با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی(ع) رمز وحدت و انسجام مسلمانان است گفت: امروز کنگره عظیم اربعین، به لحاظ کثرت جمعیت و همچنین کیفیت آن، اجتماعی بی بدیل و جهانی و نویدبخش شکل گیری تمدن حسینی است.

رئیسی با قدردانی از میزبانی ملت و دولت عراق از زائران اربعین حسینی(ع) افزود: نام امام حسین (ع)، امام سوم شیعیان جهان، رمز وحدت و ائتلاف همه گویش ها و ملت های مختلف است.

20 صفر1441 هجری قمری (19 اکتبر 2019)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است.

شمار زیادی از مسلمانان و پیروان ادیان الهی دیگر، از چند روز مانده به اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان، با پیاده روی مسیر حدود 80 کیلومتری از شهر نجف تا کربلا، خود را به مرقد مطهر ایشان در کربلای معلی می‌رسانند.

رئیس قوه قضاییه ایران همچنین با اشاره به تحرکات اخیر در مرز ترکیه و سوریه، این وضعیت را برای منطقه تاسف‌بار خواند و ابراز امیدواری کرد: ترکیه سریعا به مرزهای بین المللی بازگردد و به این وضعیت خاتمه دهد.

ارتش ترکیه از روز چهارشنبه به بهانه مقابله با تروریسم و پاکسازی مرز سوریه و ترکیه از حضور شبه نظامیان کُرد که آنکارا آن‌ها را تروریست می‌داند، با دستور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه به شمال سوریه حمله کرده است.

وزارت خارجه سوریه  طی روزهای گذشته، عملیات ترکیه را محکوم و از آن تحت عنوان اشغالگری یاد کرده است.

کلیدواژه