تاکید لاریجانی بر استفاده ایران و پاکستان از ظرفیت‌های منطقه‌ای
(last modified 1398-07-23T04:53:13+00:00 )
میزان 23, 1398 09:23 Asia/Kabul
  • تاکید لاریجانی بر استفاده ایران و پاکستان از ظرفیت‌های منطقه‌ای

رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس پارلمان پاکستان در حاشیه صد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) بر تعمیق مناسبات دوکشور بویژه در بخش های اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، علی لاریجانی عصر دوشنبه در حاشیه صد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) در بلگراد در دیدار "اسد قیصر" با اشاره به مواضع و فرهنگ مشترک میان ایران و پاکستان، گفت: نگاه‌ها در ایران به پاکستان مثبت است.
لاریجانی با ابراز امیدواری از حل مشکلات مرتبط با منطقه‌ کشمیر (اختلاف میان هند و پاکستان بر سر کشمیر) افزود: تحرکات کمی میان ایران و پاکستان در زمینه مسائل اقتصادی دیده می‌شود به همین دلیل باید کمک کرد تا دو کشور مهم منطقه از ظرفیت هم بیشتر استفاده کنند.
رئیس پارلمان پاکستان هم در ادامه این نشست، با تشکر از حمایت ایران از مساله کشمیر و استقبال خوب ایران از نخست وزیر پاکستان در سفر اخیر به تهران، افزایش همکاریهای اقتصادی دوکشور را به نفع توسعه و پیشرفت ایران و پاکستان دانست.
وی همچنین از لاریجانی برای سفر به پاکستان دعوت کرد و گفت: با این سفر،نهادهای ذیربط می‌توانند همکاری‌های بهتر و بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در یکصد وچهل ویکمین اجلاس بین‌المجالس(آی پی یو - IPU ) روز یکشنبه وارد بلگراد پایتخت صربستان شد.
اتحادیه بین‌المجالس در سال ۱۸۸۹ تأسیس شد. مجالس ملی ۱۷۸ کشور عضو «آی پی یو» هستند و ۱۲ مجمع پارلمانی منطقه‌ای اعضای وابسته این نهاد به شمار می‌آیند، اتحادیه بین المجالس یک عضو ناظر ثابت در مجمع عمومی سازمان ملل دارد.

کلیدواژه