میزان 23, 1398 09:36 Asia/Kabul
  •  شکست نقشه داعش برای هدف قرار دادن زائران اربعین حسینی

ارتش عراق روز دوشنبه از شکست نقشه شوم عناصر گروه تروریستی داعش برای حمله به زائران اربعین حسینی (ع) خبر داد.

به گزارش العالم، فرماندهی عملیات ارتش عراق در "سامرا" در استان صلاح الدین شمال این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد، نظامیان عراقی در عملیاتی توانستند نقشه شوم عناصر گروه تروریستی داعش برای هدف قرار دادن زائران اربعین حسینی (ع) را خنثی کنند.

بر اساس این گزارش تروریست‌های داعشی قصد داشتند زائران اربعین را در منطقه "السیفونه" در شرق سامرا هدف قرار دهند.

در این عملیات 2 عامل انتحاری داعش به هلاکت رسیده و دو جلیقه انفجاری و چهار بمب کشف و ضبط شد.

20 صفر 1441 هجری قمری (27 میزان)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است؛ میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد  شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

با وجود شکست گروه تروریستی داعش در عراق، هنوز شماری از اعضای این گروه تروریستی در مناطق مختلف این کشور حضور دارند و به صورت پراکنده دست به اقدامات  تروریستی می زنند.

گروه تروریستی داعش در سال 2014، با حمایت مالی و نظامی آمریکا و هپیمانان غربی و عربی این کشور از جمله عربستان با حمله به عراق، بخش‌های وسیعی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال و جنایات بی‌شماری انجام داد. به دنبال آن عراق از ایران خواست به بغداد در مبارزه با تروریست‌ها کمک کند.

نیروهای عراقی با کمک مستشاری جمهوری اسلامی ایران 26 عقرب 1396 موفق شدند شهر "راوه" Rawa در استان الانبار (غرب عراق) (آخرین پایگاه داعش در عراق)  را آزاد کنند. با آزادسازی این شهر عملا کار داعش در عراق تمام شد.

 

کلیدواژه