روحانی: تحریم مواد غذایی و دارویی مردم ایران، ننگی بزرگ برای آمریکا است
(last modified 1398-07-23T08:27:04+00:00 )
میزان 23, 1398 12:57 Asia/Kabul
  • روحانی: تحریم مواد غذایی و دارویی مردم ایران، ننگی بزرگ برای آمریکا است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خارج شدن از توافق بین‌المللی برجام ننگ برای آمریکا است، تاکید کرد: تحریم مواد غذایی و دارویی مردم ایران، ننگی بزرگتر برای دولت آمریکا است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در شصت و ششمین اجلاس وزیران بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در تهران، با تأکید بر اینکه آمریکا مرتکب جنایت ضدبشری شده و اقدامش تروریسم اقتصادی است، افزود: دانشمندان، محققان، کارآفرینان و تولیدکنندگان ایرانی با وجود فشارهای بی‌سابقه اقتصادی و تحریم‌های ناعادلانه، به سمت خودکفایی کامل حرکت می‌کنند.
روحانی با تأکید بر اینکه 83 میلیون ایرانی جنایت آمریکا را فراموش نخواهد کرد، گفت: آمریکا شکست خورده این میدان خواهد بود و در دنیای سیاست، اخلاق و انسانیت نیز ایران پیروز و آمریکا  شکست خورده است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جنگ و ترویسم عامل مهم برهم زدن سلامت جامعه است، گفت: اِشغال و حمله نظامی در یمن، سوریه، عراق و افغانستان معنایش این است که مردم در این مناطق با مشکلات فراوانی روبرو خواهند بود و سلامت مردم تهدید می‌شود.
روحانی همچنین با تأکید بر اینکه ایران در شرایط سخت همسایگان خود را فراموش نکرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تأمین بهداشت و درمان همواره در کنار مردم عراق و سوریه بوده است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی در کنار مردم مظلوم فلسطین در مقابل تجاوزهای وحشیانه رژیم صهیونیستی است، گفت: ایران همچنین از نظر تأمین دارو و غذا به مردم یمن کمک می‌کند و این کار را موجب افتخار خود می‌داند.
روحانی همچنین با تأکید بر اینکه افتخار جمهوری اسلامی تنها دانش پزشکی، داروسازی، تشخیص بیماری‌ها و تحصیلات سطح بالای پزشکان نیست، افزود: افتخار جمهوری اسلامی ایران، ایثار و فداکاری پزشکان، پرستاران و کادر درمانی است و اخلاق پزشکی بر علم و فناوری در ایران پیشگام است.

 

کلیدواژه