میزان 23, 1398 19:22 Asia/Kabul
  • آمادگی ایران برای انتقال تجربه بهداشت و درمان به پاکستان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از آمادگی جمهوری اسلامی برای انتقال تجربه و توانمندیهای بهداشتی و درمانی به پاکستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز سه‌شنبه در دیدار «ظفر میرزا» وزیر بهداشت پاکستان در تهران با بیان اینکه 97 درصد از نیاز دارویی ایران در داخل تولید می‌‌شود، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با پاکستان در زمینه بهداشت و درمان است.
«ظفر میرزا» نیز گفت: پاکستان درصدد گسترش همکاری‌های خود با ایران در زمینه صنعت دارو است.
وزیر بهداشت پاکستان با بیان اینکه گسترش همکاری‌های بهداشتی و پزشکی ایران و پاکستان می‌تواند به کاهش بیماری‌های عفونی و غیرواگیر در منطقه کمک کند، افزود: حضور هیأت پاکستانی در اجلاس کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی، فرصت خوبی برای بهره گیری از دانش و تکنولوژی‌های جدید و تجربیات کشورهاست.
شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی با میزبانی ایران در حال برگزاری است.
در این اجلاس دو روزه که با حضور 22 وزیر بهداشت منطقه و دبیرکل سازمان بهداشت جهانی برگزار می‌شود، در خصوص مهمترین مسائل مربوط به سلامت، از جمله سبک زندگی و تاثیر آن در سلامت شهروندان ممالک مختلف، سلامت نوزادان، کودکان، نوجوانان و جوانان، دارو و تامین هزینه‌های آن، بیماری‌های غیر واگیر و مباحث مربوط به بیماری‌های واگیر، بحث و تبادل نظر خواهد شد.

کلیدواژه