لاریجانی: توسعه و امنیت عراق برای ایران منفعت بسیار دارد
(last modified 1398-07-24T05:36:13+00:00 )
میزان 24, 1398 10:06 Asia/Kabul
  •  لاریجانی: توسعه و امنیت عراق برای ایران منفعت بسیار دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه توسعه و امنیت عراق برای ایران منفعت بسیار دارد تاکید کرد: برخی از کشورها آرامش و امنیت در عراق را نمی خواهند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا؛ «علی لاریجانی» در حاشیه صد و چهل و یکمین نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی در شهر بلگراد پایتخت صربستان، در دیدار «شیرکو میرویس» Sherko Merwaes رئیس کمیسیون سیاست خارجه مجلس عراق افزود: از زمان آغاز سیاست‌های جدید عراق، برخی از کشورها با آن مخالفت کرده و گروه های تروریستی را روانه این کشور کردند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه ایران در عراق نیرو و دخالتی ندارد تصریح کرد: زمانی که گروه تروریستی داعش به عراق حمله کرد، دولت عراق از ایران درخواست کمک کرد که تهران نیز به کمک آنها شتافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه دولت و مردم ایران و عراق همیشه در کنار هم بوده اند اظهار کرد: پذیرایی از زائران ایرانی اربعین حسینی(ع) نمونه بارز این مهم است.

«شیرکو میرویس» رئیس کمیسیون سیاست خارجه مجلس عراق نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی ایران و عراق، بر گسترش این روابط تاکید کرد.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه برای شرکت در صد و چهل و یکمین نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی وارد بلگراد پایتخت صربستان شد.

مجالس ملی 178 کشور عضو اتحادیه بین‌المجالس جهانی هستند و 12 مجمع پارلمانی منطقه‌ای اعضای وابسته آن به شمار می‌آیند.

 

کلیدواژه