ایران طرح ادعاهای دخالت در امور یمن از سوی برخی کشورها را محکوم کرد
(last modified 1398-07-24T05:41:35+00:00 )
میزان 24, 1398 10:11 Asia/Kabul
  • ایران طرح ادعاهای دخالت در امور یمن از سوی برخی کشورها را محکوم کرد

 رئیس هیأت پارلمانی ایران در اجلاس بین المجالس جهانی طرح ادعاهای دخالت جمهوری اسلامی در امور یمن از سوی برخی کشورها را محکوم کرد.

«سیده فاطمه حسینی» رئیس هیئت پارلمانی ایران در یکصد و چهل و یکمین اجلاس بین المجالس جهانی در پاسخ به ادعاهای نماینده پارلمان بحرین مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی در جنگ های نیابتی منطقه و حملات اخیر آرامکو دخالت داشته است، تصریح کرد: متاسفانه این اظهارات به عنوان ادامه سیاست مخدوش کردن واقعیت های منطقه است.
نماینده مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه ایران از گفت وگوهای یمنی- یمنی حمایت می‌کند، افزود: مایه تعجب است آنهایی که عوامل حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی مانند القاعده و تکفیری های داعشی محسوب می شوند، ضد همسایگان خود اظهارات خصمانه مطرح می‌کنند.
حسینی افزود: برخلاف اصول و اظهارات برخی کشورها، جمهوری اسلامی ایران همواره نقش سازنده در مبارزه با تروریسم خصوصاً تروریست‌های تکفیری در منطقه ایفا کرده است.
رئیس هیأت پارلمانی ایران تاکید کرد: امروزه تروریست‌هایی که در منطقه حضور دارند از حمایت رژیم های مختلفی مانند بحرین برخوردار هستند لذا از این رژیم ها دعوت می شود در سیاست‌های خود بازنگری کنند تا صلح و ثبات به  منطقه بازگردد.
 یکصد و چهل و یکمین اجلاس بین المجالس جهانی IPU با شعار " تقویت حقوق بین الملل؛ نقش و سازوکارهای پارلمانی و کمک همکاری منطقه ای" از 18 تا 25 میزان در بلگراد پایتخت صربستان در حال برگزاری است.
اتحادیه بین‌المجالس جهانی(Inter-parliamentary Union (IPU در سال 1889 تأسیس شد.
مجالس ملی 178 کشور عضو اتحادیه بین‌المجالس جهانی هستند و 12 مجمع پارلمانی منطقه‌ای اعضای وابسته آن به شمار می‌آیند.

کلیدواژه