شمخانی: پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به عوامل حمله به کشتی ایرانی خواهیم داد
(last modified 1398-07-24T10:46:42+00:00 )
میزان 24, 1398 15:16 Asia/Kabul
  • شمخانی: پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به عوامل حمله به کشتی ایرانی خواهیم داد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی به عوامل حمله به کشتی ایرانی در دریای سرخ که درصدد ایجاد موج جدیدی از تشنج‌آفرینی در منطقه هستند، پاسخ پشیمان‌کننده‌ای خواهد داد.

نفتکش ایرانی «سابیتی» SABITY  جمعه گذشته از مکانی نزدیک به کریدور عبوری این نفتکش از شرق دریای سرخ، دو بار و به فاصله حدود نیم ساعت مورد هدف قرار گرفت و آسیب دید.

به گزارش ایرنا، «علی شمخانی» روز چهارشنبه در دیدار «الکساندر لاورنتیف» Alexander Lavrentiev نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه در تهران، با اشاره به طرح مرموز آمریکا برای احیای مجدد داعش و گسترش ناامنی در غرب آسیا، بر لزوم هوشیاری و هماهنگی کشورهای منطقه برای مقابله با اقداماتی که موجب بی‌ثباتی و ناامنی می شود، تاکید کرد.

شمخانی ضمن مخالفت با تجاوز نظامی ترکیه به سوریه اظهار کرد: هرگونه اقدامی که موجب تشدید ناامنی و افزایش بحران در منطقه شود، باید به سرعت متوقف شود.

وی، هرگونه تجاوز و تحمیل جنگ به کشورهای منطقه را اقدامی در راستای سیاست‌های ناامن‌کننده آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه برشمرد و تصریح کرد: مردم رنج‌دیده کشورهایی که سال‌ها درگیر جنگ و خون‌ریزی بوده‌اند، دیگر تحمل پذیرش بحران‌های جدید را ندارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران  با بیان اینکه برخورد دوگانه با تروریسم از سوی هیچ کشوری قابل قبول نیست، گفت: باید حل مسئله ادلب در سوریه به عنوان یکی از اولویت‌های مبارزه با تروریسم در دستورکار قرار گیرد.

«الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از تحولات سیاسی و نظامی شمال سوریه گفت: تداوم همکاری تهران و مسکو می‌تواند تضمین‌کننده ثبات و امنیت پایدار در منطقه باشد.

کلیدواژه