روحانی: توسعه و تعمیق روابط ایران و آفریقای جنوبی به نفع دو ملت است
(last modified 1398-07-25T05:05:44+00:00 )
میزان 25, 1398 09:35 Asia/Kabul
  • روحانی: توسعه و تعمیق روابط ایران و آفریقای جنوبی به نفع دو ملت است

رئیس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در دیدار "نالدی پاندورا" Naledi Pandor وزیر خارجه آفریقای جنوبی در تهران بر ضرورت توسعه همه جانبه روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: توسعه و تعمیق روابط ایران و آفریقای جنوبی به نفع دوملت و دو منطقه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، "حسن روحانی" در این دیدار، آفریقای جنوبی را یک کشور بسیار مهم در قاره آفریقا  با مردمی تحصیلکرده و دارای منابع غنی معدنی برشمرد و خاطرنشان کرد، روابط ایران با آفریقای جنوبی به عنوان یک کشور دوست، همواره بسیار صمیمانه بوده است.

روحانی همچنین با اشاره به اقدام غیرقانونی آمریکا درخروج از برجام و همچنین اعمال تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران تاکید کرد، این اقدام واشنگتن به ضرر همه از جمله خود آمریکا بود.

رئیس جمهوی اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد، همه دوستان ایران در سراسر جهان از جمله آفریقای جنوبی در برابر اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا نسبت به ملت ایران که حتی تحریم غذا و دارو را هم شامل می شود، مواضع قاطع تری اتخاذ کنند.

روحانی همچنین با اشاره به حمایت آفریقای جنوبی  از مردم مظلوم فلسطین، بر ضرورت همفکری و رایزنی در سطح جهان درباره مردم مظلوم فلسطین و همچنین سایر جنگ زدگان و آوارگان از جمله مردم مظلوم یمن تاکید کرد.

"نالدی پاندور"  نیز در این دیدار روابط دو کشور را بسیار محکم و اصولی دانست و گفت: آفریقای جنوبی خواستار گسترش روابط با ایران در همه زمینه هاست.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی همچنین به پایبندی ایران به  برجام اشاره کرد  و از آمریکا خواست به این توافق بین المللی بازگشته  و تحریم های یکجانبه علیه ایران را  لغو کند.

کلیدواژه