لاریجانی: بسیاری از کشورها علاقمند به همکاری اقتصادی با ایران هستند
(last modified Thu, 17 Oct 2019 05:28:14 GMT )
میزان 25, 1398 09:58 Asia/Kabul
  • لاریجانی: بسیاری از کشورها علاقمند به همکاری اقتصادی با ایران هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: بسیاری از مقام های کشورهای شرکت کننده در اتحادیه بین المجالس جهانی از عدم تعهد آمریکا به برجام ناراضی بوده و علاقمند به همکاری های اقتصادی با ایران هستند.

به گزارش ایرنا، "علی لاریجانی" که برای شرکت در صد وچهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) به صربستان سفر کرده بود، چهارشنبه شب در بدو ورود به تهران، با اشاره به اینکه موضوع و شعار این اجلاس چگونگی عمل به تعهدات بین المللی و احترام به استقلال کشورها بود، تصریح کرد، مقام های کشورهای شرکت کننده در اجلاس (IPU) از رفتار و سیاست‌های دولت آمریکا در مجامع بین المللی انتقاد کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با اشاره به اینکه با برخی از مقامات صربستان گفت وگوهایی داشته است که بخشی از این گفت وگوها دوجانبه بود، خاطرنشان کرد، تهران و بلگراد خواستار گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها هستند.

لاریجانی با بیان اینکه رئیس جمهوری صربستان ماه آینده به ایران می آید، ابراز امیدواری کرد، در این سفر دوطرف بتوانند راهکارهای مناسبی برای افزایش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور ارائه کنند.

علی لاریجانی همچنین خاطرنشان کرد، در حاشیه اجلاس IPU با 17 نفر از رؤسای پارلمان های کشورهای مختلف در رابطه با مسائل منطقه ای، بین المللی بررسی و رایزنی داشته است.

اتحادیه بین‌المجالس جهانی Inter-parliamentary Union (IPU) در سال 1889 تأسیس شد.

مجالس ملی 178 کشور عضو اتحادیه بین‌المجالس جهانی هستند و 12 مجمع پارلمانی منطقه‌ای اعضای وابسته آن به شمار می‌آیند.

کلیدواژه