زنگنه: تلاش‌ها برای توقف توسعه نفت ایران شکست خورد
(last modified Sun, 20 Oct 2019 07:40:12 GMT )
میزان 28, 1398 12:10 Asia/Kabul
  • زنگنه: تلاش‌ها برای توقف توسعه نفت ایران شکست خورد

وزیر نفت ایران گفت: توسعه صنعت نفت ایران نه‌تنها متوقف نشده، بلکه امضای قراردادها و اجرا و بهره برداری از پروژه‌های متعدد در صنعت نفت و گاز جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است.

«بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم افزود: اگرچه تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا در شرایط تحریم توسعه صنعت نفت ایران متوقف شود، اما توسعه این صنعت  در دوره تحریم رونق گرفت.
وی تصریح کرد: اکتشافات نفت و گاز در پهنه ایران ادامه دارد و هر زمان اکتشافات جدید به نتیجه برسند، به عنوان اخبار خوش افزایش ذخایر قابل برداشت نفت و گاز به اطلاع مردم خواهد رسید.
وزیر نفت ایران درباره ادعای عربستان به بازگشت کامل تولید از دست‌رفته‌اش طی زمانی کمتر از یک‌ماه نیز گفت: این نشان می دهد که افت تولید 5 یا 6 میلیون بشکه ای عربستان، واقعیت چندانی نداشت و یک بزرگنمایی سیاسی بود، وگرنه نمی‌توان تأسیساتی که به اندازه 5 میلیون بشکه آسیب دیده‌اند را ظرف 2 یا 3 هفته بازسازی کرد.
یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن، 14 سپتامبر گذشته در پاسخ به جنایات ائتلاف سعودی در یمن، با 10 فروند پهپاد بومی،  پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" را هدف قرار داد که منجر به کاهش  صادرات نفت عربستان  منجر شد.

 

کلیدواژه