میزان 28, 1398 19:08 Asia/Kabul
  • افزایش 72 درصدی ورود زائران پاکستانی کربلای معلی به ایران

ورود زائران پاکستانی کربلای معلی به استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران از 23 اوت تا 19 اُکتبر(1سنبله تا 27میزان) نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 72 درصد افزایش داشته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «ایوب کُرد» سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 109 هزار و 853 زائر پاکستانی در این مدت از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد ایران شده‌اند، تصریح کرد: براساس آخرین آمار، بیش از 52 هزار زائر پاکستانی از 23 اوت تا 19 اُکتبر(1سنبله تا 27میزان) با اتوبوس این کشور وارد پایانه مرزی میرجاوه شدند.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: همچنین بیش از 57 هزار و 400 زائر پاکستانی پیاده در این مدت از طریق مرز میرجاوه وارد ایران شدند که بعد از ورود، جابجایی آنان با هزار و 306 دستگاه اتوبوس ایرانی به مقصد مرزهای غربی ایران انجام شده است.

پیش‌تر «احمدعلی موهبتی» استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: بیش از 10هزار زائر پاکستانی تنها در روز 14 اکتبر/22میزان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی وارد ایران شده‌اند.

استان سیستان و بلوچستان ایران، تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای مرکزی، اروپا و نیز عراق است.

امسال بیش از 15 میلیون زائر از کشورهای مختلف جهان، از چند روز مانده به اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع)، با پیاده‌روی در مسیرهای مختلف در عراق، خود را به مرقد مطهر ایشان در کربلای معلی رساندند.

کلیدواژه