میزان 29, 1398 10:14 Asia/Kabul
  • انجمن دفاع از قربانیان تروریسم: ادیان از اهداف اصلی تروریست‌ها هستند

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با محکوم کردن حمله تروریستی به نمازگزاران افغانستانی در استان ننگرهار اعلام کرد: ادیان از اهداف اصلی تروریست ها محسوب می شوند.

براثر دو حمله راکتی روز جمعه به مسجدی در منطقه "جو دره" شهرستان "هسکه مینه" استان ننگرهار افغانستان، 70 نمازگزار کشته  و بیش از 100 نفر زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: این حمله و دیگر حملات مشابه همچون حمله به مساجد افغانستان، پاکستان، مصر، مسجد کرایست چرچ در نیوزیلند، کلیسا‌های مصر، پاکستان، سریلانکا و بورکینافاسو و کنیسه‌ها در آمریکا و آلمان، هرگونه ارتباط تروریسم با ادیان الهی را منتفی می کند.
این بیانیه می افزاید: جنایت با هیچ یک از مبانی ادیان الهی تناسب ندارد و مغایر با دستورات و آموزه‌های صریح ادیان آسمانی مبنی بر حرمت جان انسان‌هاست.
در ادامه بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم آمده است: سوء استفاده از مقدسات و اختلافات قومی و مذهبی و ایجاد جنگ‌های بی پایان، همگی در راستای اقتصاد‌های مبتنی بر فروش سلاح و کسب منفعت از رقابت تسلیحاتی انجام می شود.
انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه، تشکلی فرهنگی و مردمی است که در سال 2007 تاسیس شد.
اعضای این انجمن را فرزندان و خانواده‌های قربانیان ترور تشکیل می دهند.

کلیدواژه