میزان 29, 1398 17:52 Asia/Kabul
  •  سردار ربانی: آمریکا با تجاری سازی امنیت به دنبال فاشیسم جهانی است

معاون ستادکل نیروهای مسلح ایران گفت: غرب بویژه آمریکا تلاش دارد با سیاست "تجاری سازی امنیت" شکل جدیدی از فاشیسم جهانی را به نمایش گذارد و نقش آتی خود را در نظام بین الملل تثبیت کند.

سردار سرتیپ «مهدی ربانی» معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز دوشنبه در نهمین اجلاس امنیتی "شیانگ شان" چین با ارائه تحلیل و برآوردی از مسایل امنیتی منطقه غرب آسیا و جهان افزود: نتیجه این سیاست، خلق تهدیدات موهوم و ساختگی و تقسیم کار با متحدان منطقه ای و فرامنطقه ای در القای دگرهراسی به ویژه در خصوص کشورهای روسیه، چین و ایران است.
سردار ربانی با بیان اینکه آمریکا با سیاست تجاری سازی امنیت، مداخله خود در مناطق مختلف را توجیه می کند، تصریح کرد: آمریکا با این اقدام علاوه بر چپاول ثروت مناطق مختلف به بهانه تأمین امنیت کشورهای متحد، از ضروری ترین نیاز کشورها که همانا تأمین صلح، امنیت و توسعه پایدار است، جلوگیری می کند.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران بی مسئولیتی در گفتار، رفتار و تصمیمات رئیس جمهوری کنونی آمریکا، استمرار بحران منطقه غرب آسیا و به طور خاص تحقق نیافتن خواست و آرمان تاریخی ملت فلسطین و ارایه طرح هایی نظیر "معامله قرن" و گسترش تروریسم در منطقه و ادامه حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از گروه های تروریستی و تکفیری را از جمله تهدیدات امنیت جهانی برشمرد.
سردار ربانی تاکید کرد: جهان امروز، نیازمند عزم جدی تمامی کشورها برای مبارزه قاطع با تروریست ها و از بین بردن عوامل بروز، رشد و تشدید آنان است.
نهمین نشست امنیتی بین المللی "شیانگ شان" از روز دوشنبه به مدت سه روز با حضور نمایندگان بیش از 70 کشور در پکن آغاز به کار کرد.

 

کلیدواژه