میزان 29, 1398 17:54 Asia/Kabul
  • حضور سه و نیم میلیون زائر ایرانی در مراسم جهانی اربعین حسینی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: حدود سه میلیون و پانصد هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین حسینی (ع) امسال شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، «ایرج مسجدی» سفیر ایران در عراق روز دوشنبه تصریح کرد: از اول ماه محرم (اول سپتامبر) تا روز گذشته (یکشنبه) سه میلیون و 470 هزار زائر ایرانی به عراق سفر کرده‌اند.
مسجدی همچنین، امضای توافقنامه امنیتی میان دو کشور، باز شدن مرز خسروی، برداشته شدن روادید و نداشتن حادثه امنیتی و نیز بهبود شرایط خدماتی و حمل و نقل نسبت به سال‌های گذشته را از ویژگی‌های مثبت مراسم اربعین امسال دانست و در این خصوص از دولت و ملت عراق و کلیه دست اندرکاران اربعین قدردانی کرد.
در همین حال، «علی‌اکبر سقایی» فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در شلمچه روز یکشنبه اعلام کرد: بیش از 220 هزار زائر خارجی از 20 کشور جهان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) با عبور از مرز بین‌المللی شلمچه در جنوب غرب ایران به عراق سفر کردند.
مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی از ایران به عراق است.
بیستم صفر 1441 هجری قمری (27 میزان) اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا بود.
امسال بیش از 18 میلیون زائر از کشورهای مختلف جهان، از چند روز مانده به اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع)، با پیاده‌روی در مسیرهای مختلف در عراق، خود را به مرقد مطهر ایشان در کربلای معلی رساندند.

 

کلیدواژه