درماندگی ترامپ در منطقه و تهدید دوباره ایران
(last modified Tue, 22 Oct 2019 06:47:04 GMT )
میزان 30, 1398 11:17 Asia/Kabul
  •  درماندگی ترامپ در منطقه و تهدید دوباره ایران

رئیس جمهوری آمریکا که بر سر موضوع خروج از سوریه به ضعف متهم شده برای ترمیم وجهه خود در برابر جنگ طلبان این کشور، بار دیگر جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری روزنامه پلیتیکو،  دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در نشست کابینه  با تهدید و در ادامه لفاظی های جنگ طلبانه ضد ایرانی مقامات کاخ سفید  مدعی شد، اگر مجبور شویم به ایران ضربه‌ای خواهیم زد که تاکنون وجود نداشته است و آمریکا آماده جنگ است.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح می شود که تصمیم وی برای خارج کردن نیروهای آمریکا از شمال سوریه و هماهنگی تلویحی با دولت ترکیه برای آغاز حمله آنکارا به شمال سوریه (17 میزان) از سوی نمایندگان کنگره، از هردو حزب، مورد انتقاد قرار گرفته است.

خروج نیروهای آمریکایی از سوریه از وعده‌های انتخاباتی ترامپ بود که به نظر می رسد پس از ناکامی این نیروها در رسیدن به اهداف تعیین شده به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

آمریکا دارای 19 پایگاه و نزدیک به 6 هزار نیروی نظامی در مناطق شرق سوریه است که از سال 2015 به صورت غیرقانونی و تجاوزکارانه با هدف حمایت از تروریست های مستقر، وارد این مناطق شده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی،  تاکید کرده اند، گزینه‌ قطعی ملت ایران، مقاومت مقابل آمریکا است و در این رویارویی، آمریکا وادار به عقب‌ نشینی خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - سعودی - صهیونیستی در منطقه دارد.

 

کلیدواژه