میزان 30, 1398 18:58 Asia/Kabul
  • ظریف: جمهوری اسلامی ایران، روابط با چین را راهبردی می‌داند

فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه که به منظور رایزنی در مورد تحولات منطقه به تهران سفر کرده است با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روز سه شنبه اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «جایی جون» Zhai Jun فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه در این دیدار موضوعات مربوط به روابط دو جانبه و مسائل مهم منطقه ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

ظریف در این دیدار با اشاره به طرح رئیس جمهوری اسلامی ایران با عنوان "ابتکار صلح هرمز" و با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران روابط با چین را راهبردی می‌داند، از ایفای نقش موثر چین در جهت کمک به صلح و ثبات منطقه استقبال کرد. 

فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه نیز با تأکید بر ماهیت راهبردی روابط دو کشور اظهار کرد: چین برای صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه اهمیت زیادی قائل است و تمایل دارد در این زمینه به رایزنی‌های خود با جمهوری اسلامی ایران ادامه دهد.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران 25 سپتامبر/3میزان در صحن سازمان ملل متحد، از طرح "ابتکار صلح هرمز" یا" ائتلاف امید" رونمایی کرد که هدف آن، مشارکت کشورهای منطقه برای تامین امنیت خلیج فارس است.

کلیدواژه