عقرب 01, 1398 13:45 Asia/Kabul
  • ظریف: اعتیاد آمریکا به تحریم، روابط اقتصادی جهان را تضعیف می‌کند

وزیر امورخارجه ایران گفت: اعتیاد آمریکا به اعمال تحریم ضد کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها و حتی قدرت‌های بزرگی مانند چین و روسیه، در حال تضعیف اساس روابط بین الملل و به مخاطره افکندن صدها میلیون نفر از مردم و همچنین تجارت جهانی است.

«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز چهارشنبه درنشست وزیران امورخارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در شهر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان با اشاره به ضرورت اجماع جهانی ضد زیاده‌‌خواهی‌ های آمریکا افزود:اتخاذ موضع یکپارچه جامعه بین‌المللی برای وادار ساختن آمریکا به بازگشت از این مسیر خطرناک خود به منظور اجتناب از بروز یک فاجعه جهانی، ضرورت فوری است.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: وجود یک جریان برای تحقیر دیپلماسی، چند جانبه‌گرایی و همکاریهای بین المللی چالشهای مزمن را در سراسر جهان تشدید کرده  و موجب افزایش تردید و بلاتکلیفی شده است.
ظریف با بیان اینکه غرب آسیا بیشترین آلام را از کینه‌توزیها ضد نظم جهانی متحمل می شود،گفت: حق خودمختاری فلسطین به عنوان یکی از مهم ترین اهداف جنبش غیرمتعهدها توسط سیاست های یکجانبه و مخرب آمریکا  به ویژه به دلیل موضع گیری های غیرقانونی و خطرناک آن در مورد قدس و جولان در حال پایمال شدن است.
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به ظلم های دهشتناک ضد مردم یمن به همراه پیامدهای منطقه‌ای این جنگ که با پشتیانی کامل آمریکا انجام می شود؛  گفت: این ظلم‌ها به گونه‌ای تهدیدآمیز در حال خارج شدن از کنترل و منجر شدن به تشدید تنش‌ها و ایجاد ناامنی بیشتر در منطقه شده است.

کلیدواژه