کشف بیش‌ از چهار تُن انواع مواد مخدر در جنوب شرق ایران
(last modified 1398-08-01T13:30:35+00:00 )
عقرب 01, 1398 18:00 Asia/Kabul
  • کشف بیش‌ از چهار تُن انواع مواد مخدر در جنوب شرق ایران

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان از درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر در شهرستان‌های خاش و کُنارَک در جنوب شرق ایران و کشف بیش از 4 تُن انواع مواد مخدر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار «محمد قنبری» فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ماموران انتظامی شهرستان خاش پس از یک هفته کار فشرده اطلاعاتی، عصر روز گذشته (سه شنبه) قاچاقچیان را در حال جابجایی محموله سنگین مواد مخدر، شناسایی کردند.

سردار قنبری با اشاره به متواری شدن قاچاقچیان افزود: در بازرسی از خودروها و پاکسازی محل نگهداری مواد مخدر که در درگیری طعمه حریق شده بود در مجموع بیش از 2 تُن و 890 کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل تریاک و حشیش و یک قبضه اسلحه کلاش، یک قبضه اسلحه آرپی جی 7 و یک جعبه مهمات کشف شد.

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان همچنین اشاره به شناسایی اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر درشهرستان کنارک، گفت: در این عملیات نیز قاچاقچیان با رها کردن وسایل نقلیه از محل فرار کردند و در بازرسی از خودروی آن‌ها، یک تُن و 300 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سردار قنبری با بیان اینکه در مجموع طی 2 عملیات روز گذشته، 4 تُن و 191 کیلو و 64 گرم مواد مخدر کشف شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به سرنخ‌های بدست آمده تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان این 2‌باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون حدود 4 هزار شهید و هزاران زخمی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقدیم کرده است؛ سازمان ملل متحد از ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر نام برده است.

کلیدواژه