نماینده ایران در کمیته سوم سازمان ملل: دیکتاتور‌ها از حقوق بشر حرف نزنند
(last modified 1398-08-02T05:41:53+00:00 )
عقرب 02, 1398 10:11 Asia/Kabul
  • نماینده ایران در کمیته سوم سازمان ملل: دیکتاتور‌ها از حقوق بشر حرف نزنند

نماینده جمهوری اسلامی ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گزارش جدید "جاوید رحمان" گزارشگر ویژه این سازمان علیه ایران را در راستای سیاست تروریسم اقتصادی آمریکا دانست و گفت: دیکتاتورها نمی‌توانند درباره وضعیت حقوق بشر در ایران اظهار نظر کنند.

به گزارش ایرنا، "محمد حسنی نژاد" روز چهارشنبه در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل که به بررسی گزارش "جاوید رحمان" علیه ایران اختصاص یافت، خاطرنشان کرد، مساله ایران هیچ گاه به خاطر مسائل حقوق بشری در این کمیته مطرح نشده است.

"حسنی نژاد" با تاکید بر اینکه این گزارش و این نمایش مکرر هیچ ارتباطی به دلایل حقوق بشری ندارد، خاطرنشان کرد؛ خشم  استعمارگران و دیکتاتورها علیه جمهوری اسلامی ایران به این دلیل است که آنها  برخلاف گذشته دیگر نمی‌توانند برای آینده ایرانیان تصمیم بگیرند.

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: هجمه ها و  دشمنی ها علیه مردم ایران تنها به دلیل ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا و نیز آپارتاید اسرائیلی و اشغال فلسطین است.

"جاوید رحمان" روز چهارشنبه در جدیدترین گزارش خود با انتقاد مجدد از اجرای قانون اسلامی قصاص و اعدام قاچاقچیان مواد مخدر در ایران، در ادعایی تکراری به نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران با توسل به منابع غیرقابل اثبات و در حمایت علنی از فشار حداکثری آمریکا و تحریم ها علیه ایران همچنین از به اصطلاح برخورد با اعضای کمپین بی حجابی در ایران اسلامی انتقاد کرد.

حقوق بشر از نگاه غرب همواره  به نوعی به قدرت نرم برای نفوذ و تحت فشار گذاشتن کشورهای مستقل و مخالفان نظام سلطه تبدیل شده است.

کلیدواژه