توافق تهران و باکو برای از سرگیری تبادل انرژی
(last modified 1398-08-03T06:44:52+00:00 )
عقرب 03, 1398 11:14 Asia/Kabul
  • توافق تهران و باکو برای از سرگیری تبادل انرژی

وزیر نیروی ایران، بر از سرگیری تبادل انرژی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

"رضا اردکانیان" پنجشنبه‌شب با اشاره به دیدار رئیسان جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان در باکو، گفت: پس از این دیدار، نشست مشترک با وزیر انرژی جمهوری آذربایجان برگزار شد که در این نشست بر ازسرگیری تبادل انرژی بین دو کشور تاکید شد.

وزیر انرژی ایران افزود: فراهم کردن امکان ترانزیت برق جمهوری آذربایجان به کشورهای همسایه، سرمایه‌گذاری جمهوری آذربایجان در احداث نیروگاه 500مگاواتی در خاک این کشور نزدیک مرز ایران و تبادل گاز با برق و نیز حل و فصل مسائل مالی مربوط به ساخت سد "خداآفرین" از دیگر تصمیم‌های نشست مشترک تهران و باکو بود.

وزیر نیروی ایران اظهار کرد: برای یپگیری توافق‌های  نشست مشترک ایران و جمهوری‌آذربایجان در باکو قرار شد در یک ماه آینده معاون برق وزیر انرژی جمهوری آذربایجان به تهران سفر کند تا مسائل به‌طور جدی پیگیری شود.

"حسن روحانی"، رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر پنجشنبه در دیدار با "الهام علی‌اف"، رئیس جمهوری آذربایجان در باکو گفت: توسعه روابط و همکاری‌های مشترک تهران – باکو به نفع دو کشور و منطقه است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رئیس جمهوری آذربایجان برای حضور و سخنرانی در هجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها به باکو سفر کرده است.

هجدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها روزهای جمعه و شنبه (25 و 26 اکتبر 2019) در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

کلیدواژه