برای حل مشکلات منطقه، نیازی به حضور بیگانگان نیست
(last modified Sat, 26 Oct 2019 13:13:12 GMT )
عقرب 04, 1398 17:43 Asia/Kabul
  •  برای حل مشکلات منطقه، نیازی به حضور بیگانگان نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: کشور‌های منطقه باید مشکلاتشان را با مذاکره حل کنند و نیازی به دخالت آمریکا و قدرت‌های سلطه‌گر ندارند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ «سیدحسین نقوی ‌حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با تاکید بر لزوم کاهش تنش در منطقه و رفع مشکلات توسط کشور‌های منطقه افزود: تمام مناقشات، تنش‌ها و اختلافات بین کشور‌های منطقه با مذاکره قابل حل است و نیاز به مناظره، کشمکش و دخالت نظامی ندارد.

نقوی‌ حسینی تصریح کرد: در هر درگیری که در خلیج فارس و منطقه صورت می‌گیرد، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها میلیارد‌ها دلار سلاح می‌فروشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با اشاره به بحران یمن اظهار کرد: اختلافات و مناقشات، خسارت‌ها و هزینه‌های زیادی به عربستان وارد کرده و هیچ رهآوردی برای آن‌ نداشته است.

عربستان‌‌ و امارات با حمایت آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده‌اند.

اقدامات مخرب عربستان و متحدانش در یمن نه تنها موجب کمبود شدید مواد غذایی و دارویی در این کشور شده است، بلکه تاکنون بیش از 16 هزار یمنی در تجاوز سعودی‌ها کشته و هزاران نفر نیز زخمی شدند.

دبیرخبر: تقی زاده

کلیدواژه