تهران خواستار تسریع در ارسال کمک‌های انسان دوستانه به یمن
(last modified 1398-08-05T07:08:34+00:00 )
عقرب 05, 1398 11:38 Asia/Kabul
  • تهران خواستار تسریع در ارسال کمک‌های انسان دوستانه به یمن

دستیار ارشد وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار سخنگوی جنبش انصارالله یمن، بر تسریع در ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای مردم یمن تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت امور خارجه ایران، علی اصغر خاجی عصر شنبه در دیدار محمد عبدالسلام سخنگو و مذاکره کننده ارشد جنبش انصارالله یمن که در صدر هیاتی در تهران به سر می‌برد، با تاکید بر توقف حملات به یمن گفت: آنچه بیش از همه ضرورت دارد، کمک رسانی به غیرنظامیان یمنی است.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تلاش های سیاسی از سوی ایران با کشورهای مختلف درباره یمن گفت: جمهوری اسلامی از ابتدای جنگ ظالمانه یمن هرگونه اقدام و تلاش برای توقف جنگ و خونریزی، انجام گفت وگوهای یمنی- یمنی و پایان محاصره ظالمانه ملت یمن را در دستور کار داشته و بر تسریع در ارسال کمک های انسان دوستانه به این کشور تاکید کرده است. 

در این دیدار طرف یمنی هم ضمن تشریح آخرین تحولات سیاسی و میدانی، از حمایت های مستمر سیاسی و انسانی و مواضع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ملت یمن قدردانی کرد.

پیش از این محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم در دیدار هیات یمنی با تاکید بر راه حل سیاسی بحران یمن، حمایت جمهوری اسلامی ایران از برقراری آتش بس و انجام گفت‌وگوهای یمنی- یمنی را اعلام کرده بود.

عربستان‌‌ و امارات با حمایت آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 یمن را آماج حملات نظامی قرار داده و این کشور را با محاصره زمینی، دریایی و هوایی روبرو کرده اند.

کلیدواژه