عقرب 05, 1398 14:01 Asia/Kabul
  • 10 ایرانی نامزد دریافت بزرگ‌ترین جایزه ادبیات کودک و نوجوان جهان

هیأت داوران جایزه "آسترید لیندگرن" Astrid Lindgren بزرگترین جایزه کتاب کودک و نوجوان جهان، نام 10 نماینده جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نامزدهای سال 2020 برای دریافت این جایزه معرفی کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، سایت رسمی جایزه آسترید لیندگرن نوشت: هیئت داوران، 237 نماینده از 68 کشور جهان را برای دریافت جایزه یادبود آسترید لیندگرن در سال 2020 انتخاب کردند.
سایت رسمی جایزه آسترید لیندگرن اعلام کرد: این فهرست برای همه علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان، لیستی طلایی به شمار می‌آید.
"آسترید لیندگرن" نویسنده محبوب کودکان سوئدی و از پرطرفدارترین نویسندگان جهان است.
او در سال 2002 در سن 92 سالگی در گذشت؛ دولت سوئد در بزرگداشت نام او و با هدف ترویج ادبیات ناب کودکان و نوجوانان جهان، از سال 2002 جایزه‌ای بین المللی به نام او بنیان نهاده است.
جایزه نقدی آسترید لیندگرن به مبلغ 5 میلیون کرون سوئد، تقریبا برابر با 800 هزار دلار، بزرگترین جایزه ادبیات کودکان و نوجوانان و دومین جایزه بزرگ ادبیات در جهان است.
این جایزه نه تنها به نویسندگان و تصویرگران بلکه قصه‌گویان، مروجان و نهادهای حوزه ادبیات کودکان و ترویج کتابخوانی نیز اعطا می‌شود که نام 10 نماینده جمهوری اسلامی ایران برای دریافت این جایزه در سال 2020 معرفی شده‌اند.  
هیأت داوران جایزه آسترید لیندگرن، 31 مارس 2020 یک یا بیش از یک هنرمند صرف نظر از زبان و ملیت آن‌ها را به عنوان برگزیده معرفی خواهند کرد.

کلیدواژه