عقرب 08, 1398 11:01 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر وحدت طوایف، احزاب و شخصیت‌های لبنانی

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب در واکنش به شرایط جاری لبنان و استعفای نخست‌وزیر این کشور ابراز امیدواری کرد، ملت و دولت لبنان این دوره خطیر و حساس را با موفقیت و همدلی پشت سر بگذارند.

به گزارش پارس تودی، "سید عباس موسوی" با تاکید بر ثبات و استقرار کشور دوست و برادر لبنان خاطر نشان کرد، جمهوری اسلامی ایران بر لزوم یکپارچگی، وحدت و همدلی همه طوایف، احزاب و شخصیت های لبنانی به منظور حفظ ثبات و امنیت این کشور و پاسخگویی به مطالبات مشروع مردم لبنان در فضایی آرام تاکید دارد.

"سعد الحریری" نخست‌وزیر لبنان روز سه‌شنبه، در سیزدهمین روز اعتراضات مردم این کشور در یک نشست خبری استعفای خود و دولت لبنان را اعلام کرد.

الحریری که برای بار دوم از زمان آغاز اعتراضات در لبنان، برای معترضان سخنرانی می کرد، گفت: به «بن بست» رسیده و استعفای خود را به "میشل عون" رئیس‌جمهور تقدیم می‌کند.

عربستان سعودی پیشتر اعلام کرده بود، از استعفای "سعد الحریری" حمایت می کند.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان اما ضمن مخالفت با استعفای الحریری، بر لزوم مسئولیت پذیری مسئولان لبنانی در مقابل مردم تاکید کرده بود.

لبنان از 17 اکتبر/25میزان تاکنون شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به وضع مالیات و بحران اقتصادی است.

بیکاری، فقر اقتصادی، حجم انبوه بدهی دولت به خصوص حجم عظیم فساد را می توان چهار عامل اصلی اعتراض های لبنان عنوان کرد. نرخ بیکاری در میان افراد زیر 35 سال لبنانی درحدود 37 درصد است. این میزان از نرخ بیکاری، رشد و گسترش فقر را در لبنان در پی داشته است.

کلیدواژه