ایران،‌ روسیه و ترکیه بر حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند
(last modified 1398-08-08T06:38:56+00:00 )
عقرب 08, 1398 11:08 Asia/Kabul
  • ایران،‌ روسیه و ترکیه بر حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند

وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه در بیانیه پایانی نشست سه‌شنبه شب خود در ژنو سوئیس بر ضرورت حفظ حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، نشست سه جانبه کشورهای عضو روند آستانه سه شنبه شب با حضور "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه و "مولود چاووش اوغلو" وزیر خارجه ترکیه در ژنو سوئیس برگزار شد.

وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه پس از برگزاری این نشست در بیانیه ای با تاکید مجدد بر حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه توافق کردند، سه کشور تا شکست نهایی گروه‌های تروریستی در سوریه به همکاری با یکدیگر ادامه دهند.

"ظریف"، "لاوروف" و "چاووش اوغلو" در این بیانیه از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه نیز استقبال کردند و در این ارتباط از تلاشهای "گیر پدِرسِن" Geir Pedersen  نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تقدیر نمودند.

وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه همچنین با بیان اینکه بحران سوریه راه حل نظامی ندارد بر تعهد خویش مبنی بر پیشبرد روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه بر مبنای قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند.

نخستین جلسه کمیته قانون اساسی سوریه روز چهارشنبه  در شهر "ژنو" سوئیس برگزار خواهد شد.

ایده تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه نخستین بار در نشست "کنگره گفت وگوی ملی سوریه" مطرح شد. 

کلیدواژه