معاون وزیر خارجه کویت: حامل پیام ایران به عربستان و بحرین بوده است
(last modified 1398-08-15T04:53:00+00:00 )
عقرب 15, 1398 09:23 Asia/Kabul
  • معاون وزیر خارجه کویت: حامل پیام ایران به عربستان و بحرین بوده است

«خالد جارالله» معاون وزیر خارجه کویت گفت: کشورش پیام جمهوری اسلامی ایران درباره برقراری صلح در منطقه خلیج فارس را به عربستان و بحرین رساند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، «خالد جارالله» گفت: کویت این پیام ها را به مقامات عربستان و بحرین فرستاده اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده است.

پیش تر روزنامه الجریده کویت نوشته بود، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران دو نامه مکتوب برای عربستان و بحرین از طریق کویت فرستاده است.

در همین رابطه "علی ربیعی" سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران با تایید خبر الجریده درباره ارسال نامه «حسن روحانی» به پادشاه عربستان گفت: رییس جمهوری اسلامی ایران نامه‌ هایی ارسال کردند.

ربیعی افزود: اساس نامه ها صلح و ثبات منطقه بوده و تهران معتقد است دو جانبه‌های متعددی می تواند در منطقه شکل گیرد و فشارهای آمریکا نباید باعث دوری همسایگان شود.  

جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان برقراری رابطه دوستانه با همسایگان خود می باشد و معتقد است صلح و امنیت در منطقه باید از طریق کشورهای منطقه برقرار شود.

 «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران 25 سپتامبر/ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تبیین مواضع منطقه‌ای و بین المللی ایران، طرح صلح منطقه ای با عنوان "پویش صلح هرمز" یا "ائتلاف امید" را ارائه کرد.

هدف از این طرح، برقراری امنیت در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز با مشارکت تمام کشورهای منطقه و به دور از دخالت نیروهای بیگانه است .

کلیدواژه