عقرب 25, 1398 11:19 Asia/Kabul
  • گوترش قتل عام خانواده فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

دبیر کل سازمان ملل متحد حمله بامداد پنجشنبه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه را که منجر به شهادت 8 نفر از اعضای یک خانواده فلسطینی شد، محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، "آنتونیو گوترش" جمعه شب ضمن محکوم کردن این جنایت وحشیانه خواستار توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه شد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه یک منزل مسکونی در منطقه "دیرالبلح" در مرکز باریکه غزه را هدف قرار دادند که بر اثر آن 8 نفر از اعضای یک خانواده فلسطینی شهید و 10 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی از بامداد سه شنبه دور جدید حملات خود به باریکه غزه را آغاز کرده است.

در این حملات تاکنون دستکم 34 فلسطینی به شهادت رسیده و 100 نفر  نیز زخمی شده اند.

بسیاری از سازمان های بین المللی و نیز کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران، حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه را محکوم کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب اقدام تروریستی رژیم اشغالگر قدس در حمله به باریکه غزه را به شدت محکوم و بر ضرورت تعقیب و مجازات اشغالگران فلسطین در محاکم بین المللی به عنوان جنایتکاران جنگی تاکید کرد.

"سیدعباس موسوی" با تجلیل از مبارزات مشروع و مقاومت قهرمانانه مردم فلسطین، وحدت و مقاومت را تنها گزینه مردم در مبارزه با غاصبان فلسطین، توصیف کرد.

باریکه غزه از سال 2006 تحت محاصره زمینی، هوایی و دریایی اسرائیل قرار دارد و ساکنان این باریکه با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

در حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تاکنون هزاران فلسطینی شهید و زخمی شده اند.

کلیدواژه