ظریف در گفت وگوی تلفنی با هنیه؛ ایران در کنار ملت فلسطین ایستاده است
(last modified 1398-08-28T06:31:53+00:00 )
عقرب 28, 1398 11:01 Asia/Kabul
  • ظریف در گفت وگوی تلفنی با هنیه؛ ایران در کنار ملت فلسطین ایستاده است

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس"، پیروزی مقاومت فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت فلسطین و مقاومت قهرمان در باریکه غزه ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، "محمد جواد ظریف" در این گفت‌ وگوی تلفنی خاطرنشان کرد، عوامل پیروزی در غزه در قدرت مقاومت و وحدت آن و برتری اخلاقی بر اشغالگران نمود پیدا کرده است.

وزیر خارجه ایران از موضع منفعلانه سازمان ملل متحد در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز ابراز تاسف کرد و گفت: سازمان ملل به دلیل فشارهای آمریکا نتوانسته به وظیفه اخلاقی خود عمل کند.

هنیه نیز در این گفت‌ وگوی تلفنی با تشکر از تماس تلفنی ظریف از موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت قدردانی کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد، اشغالگران هرگز نخواهند توانست به اهداف خود در عرصه نبرد دست پیدا کنند.

وزیر خارجه ایران روز یکشنبه نیز در گفت وگوی تلفنی با "زیاد نخاله" دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن محکوم کردن تجاوزگری جدید رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، موفقیت در تحمیل آتش بس به رژیم صهیونیستی را به مردم و مقاومت فلسطین تبریک گفت.

رژیم صهیونیستی از بامداد سه شنبه به مدت 2 روز باریکه غزه را هدف حملات هوایی قرار داد.

در این حملات دستکم 34 فلسطینی به شهادت رسیدند و 100 نفر  هم زخمی شدند.

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به حملات و جنایات رژیم صهیونیستی بیش از 400 راکت و موشک از غزه به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کرد.

پاسخ قاطع موشکی مقاومت باعث شد رژیم صهیونیستی دست به دامن مصر برای برقراری آتش‌بس شود. این آتش‌بس بامداد پنجشنبه برقرار شد.

حملات صهیونیست ها به باریکه غزه، موضوع جدیدی نیست؛ رژیم صهیونیستی همواره مردم مظلوم باریکه غزه را از هوا، دریا و  زمین هدف قرار می دهد.

باریکه غزه از سال 2006 تحت محاصره زمینی، هوایی و دریایی اسرائیل قرار دارد و ساکنان این باریکه با مشکلات بسیاری روبرو هستند.