هشدار الحشد الشعبی درباره فعال شدن عناصر داعش در عراق
(last modified 1398-09-11T09:47:31+00:00 )
قوس 11, 1398 14:17 Asia/Kabul
  • هشدار الحشد الشعبی درباره فعال شدن عناصر داعش در عراق

بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) هشدار داد، داعش با سوء استفاده از اوضاع امنیتی سیاسی فعلی در عراق، حملات خود در بعضی مناطق را از سر گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه شبکه تلویزیونی المیادین، بسیج مردمی عراق اعلام کرد: تروریست‌های داعشی تحرکاتی را در استان‌های نینوا، صلاح الدین، الانبار، دیاله، کرکوک و اطراف بغداد آغاز کرده اند.
تروریست‌های داعشی روز گذشته (یکشنبه) با سوء استفاده از ناآرامی‌های اخیر عراق، در استان دیالی عملیات تروریستی انجام دادند که الحشد الشعبی به مقابله با آن‌ها پرداخت و مانع پیشروی تروریست‌ها شد.
در این درگیری، 6 نفر از نیروهای الحشد الشعبی به شهادت رسیدند و 17 نفر از آنان از جمله فرمانده تیپ 20 این نیروها زخمی شدند.
تاکنون از تلفات و زخمی‌های عناصر داعش در این درگیری خبری منتشر نشده است.
عراق در دسامبر 2017 از پیروزی کامل بر گروهک تروریستی داعش خبر داد اما نیروهای عراق همچنان در برخی مناطق، درگیری‌های پراکنده‌ای با باقی مانده این گروهک تروریستی دارند.
در همین حال، «عبدالامیر تعیبان» نماینده استان "ذی قار" روز دوشنبه اعلام کرد: برخی افراد نفوذی در تظاهرات‌های مردمی که از سوی طرف‌های خارجی حمایت می‌شدند، تلاش داشتند، زندانیان زندان مرکزی الناصریه را که به زندان "الحوت" معروف است، فراری دهند اما نیروهای امنیتی و نگهبانان این زندان، این حمله را خنثی کردند.
«ثائرالبیاتی» دبیرکل شورای عشائر عربی عراق نیز درباره احتمال فرار 6 هزار تروریست داعشی از این زندان در نتیجه ناآرامی‌های اخیر هشدار داد.

کلیدواژه