شلیک گاز اشک‌آور به سوی تظاهرکنندگان مقابل سفارت آمریکا در بغداد
(last modified Wed, 01 Jan 2020 12:23:49 GMT )
جدی 11, 1398 16:53 Asia/Kabul
  •  شلیک گاز اشک‌آور به سوی تظاهرکنندگان مقابل سفارت آمریکا در بغداد

در پی شلیک گاز اشک‌آور به سمت تظاهرکنندگان عراقی مقابل سفارت آمریکا در بغداد، شماری از شهروندان عراقی مصدوم شدند.

صدها نفر از مردم عراق که از روز گذشته (سه شنبه) در اعتراض به تجاوز هوایی آمریکا به مواضع بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع کرده بودند، با وجود تشدید تدابیر امنیتی، برای دومین روز متوالی به تحصن خود ادامه دادند.
خبرگزاری رسمی عراق (واع) با اشاره به تداوم تحصن معترضان عراقی مقابل سفارت آمریکا، از مجروح شدن شمار دیگری از شرکت‌کنندگان در این تحصن به دلیل شلیک گازهای اشک‌آور خبر داد.
اداره اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی روز گذشته در بیانیه‌ای شمار مجروحان را 62 نفر اعلام کرد و دلیل آن را تیراندازی و شلیک گلوله‌های گاز اشک‌آور و دودزا از سوی گارد حفاظت سفارت آمریکا دانست.
بستن سفارت آمریکا در بغداد و اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق، مهمترین مطالبات تحصن‌کنندگان است.
پهپادهای آمریکایی یکشنبه شب مواضع تیپ‌های 45 و 46 حشد الشعبی در شهر القائم در مرز عراق با سوریه را هدف قرار دادند که در این حمله دست‌ِکم 25 نفر از اعضای الحشد الشعبی شهید و 51 نفر دیگر زخمی شدند.
حمله آمریکا به پایگاه الحشد الشعبی عراق، موجی از خشم و عصبانیت مردم این کشور را برانگیخت به طوری که معترضان روز گذشته (سه‌شنبه) پس از تشییع پیکرهای قربانیان این حادثه با نصب پرچم گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی بر دیوارهای سفارت آمریکا، پرچم این کشور را آتش زدند و با سر دادن شعارهای ضدآمریکایی، خواستار بسته شدن این سفارتخانه و اخراج سفیر آن شدند.

 

کلیدواژه