حزب الله عراق: تصویب قانون اخراج نیروهای آمریکایی‌ را در پارلمان پیگیری خواهیم کرد
(last modified 1398-10-12T05:41:28+00:00 )
جدی 12, 1398 10:11 Asia/Kabul
  • حزب الله عراق: تصویب قانون اخراج نیروهای آمریکایی‌ را در پارلمان پیگیری خواهیم کرد

گردان‌های حزب الله عراق چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، فعالیت‌های پارلمان این کشور را برای تصویب قانون اخراج نیروهای آمریکایی دنبال می‌کند.

به گزارش ایرنا؛ گردان‌های حزب الله عراق، سفارت آمریکا در بغداد را سفارتخانه «شر» و «جاسوسی» توصیف و از مردم این کشور به دلیل رویکرد قهرمانانه در تحقیر آمریکایی ها قدردانی کرد.

گردان‌های حزب الله عراق همچنین تاکید کرد، مکان تحصن را به شرط آنکه نیرو‌های آمریکایی از کشور اخراج شوند، تغییر داده است.

سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای از معترضان عراقی خواست بنا به درخواست "عادل عبدالمهدی"  نخست وزیر پیشبرد امور و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از مقابل سفارت آمریکا در بغداد خارج شوند.

محل سفارت آمریکا در بغداد روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به صحنه اعتراضات ضد آمریکایی تبدیل شده بود. هزاران عراقی در اعتراض به حمله هوایی اخیر آمریکا به مواضع سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" در شهر القائم در استان الانبار، غرب این کشور، مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند.

معترضان عراقی با نصب پرچم گروه‌های مقاومت و "حشد الشعبی" بر دیوارهای سفارت آمریکا، پرچم این کشور را آتش زدند و با سر دادن شعارهای ضدآمریکایی، بسته شدن سفارتخانه و اخراج سفیر آمریکا از عراق را خواستار شدند.

پهپادهای آمریکایی یکشنبه شب مواضع تیپ‌های 45 و 46 حشد الشعبی در شهر القائم در مرز عراق با سوریه را هدف قرار دادند که در این حمله دست‌ِکم 25 نفر از اعضای الحشد الشعبی شهید و 51 نفر  زخمی شدند.

مقامات و جریان‌های سیاسی عراقی این حمله را محکوم و آن را نقض حاکمیت این کشور توصیف کرده‌اند.

سازمان بسیج مردمی عراق به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

کلیدواژه