شیخ عیسی قاسم: حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی عراق، تجاوز به کل امت اسلامی بود
(last modified 1398-10-12T05:45:37+00:00 )
جدی 12, 1398 10:15 Asia/Kabul
  • شیخ عیسی قاسم: حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی عراق، تجاوز به کل امت اسلامی بود

رهبر نهضت اسلامی بحرین روز چهارشنبه در بیانیه‌ای، حمله هوایی آمریکا به مواضع سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" در غرب این کشور را محکوم و مقابله با چنین تجاوزاتی را واجب دانست.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، شیخ عیسی قاسم با بیان اینکه تجاوز وحشیانه به مقر‌های نیرو‌های «نجات‌بخش» حشدالشعبی که بازوی نظامی عراق‌اند، جای تعجب ندارد، تصریح کرد، حمله آمریکا علیه حشد الشعبی، تجاوزی آشکارعلیه تمام بشریت است.

پهپادهای آمریکایی یکشنبه شب مواضع تیپ‌های 45 و 46 حشد الشعبی در شهر القائم در مرز عراق با سوریه را هدف قرار دادند که در این حمله دست‌ِکم 25 نفر از اعضای "حشد الشعبی" شهید و 51 نفر دیگر  زخمی شدند.

حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی عراق، موجی از خشم و عصبانیت مردم این کشور را برانگیخت به طوری که معترضان روز گذشته (سه‌شنبه) پس از تشییع پیکرهای قربانیان این حادثه با نصب پرچم گروه‌های مقاومت و "حشد الشعبی" بر دیوارهای سفارت آمریکا، پرچم این کشور را آتش زدند و با سر دادن شعارهای ضدآمریکایی، بسته شدن سفارتخانه و اخراج سفیر آمریکا از عراق را خواستار شدند.

مقامات و جریان‌های سیاسی عراقی نیز این حمله را محکوم و آن را نقض حاکمیت این کشور توصیف کرده‌اند.

سازمان بسیج مردمی عراق به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

کلیدواژه