حزب الله لبنان: مردم عراق در رویارویی با اشغالگری آمریکا در یک صف هستند
(last modified 1398-11-06T05:32:42+00:00 )
دلو 06, 1398 10:02 Asia/Kabul
  • حزب الله لبنان: مردم عراق در رویارویی با اشغالگری آمریکا در یک صف هستند
    حزب الله لبنان: مردم عراق در رویارویی با اشغالگری آمریکا در یک صف هستند

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه عراقی‌ها نمی خواهند سرنوشت‌شان را در اختیار کاخ سفید قرار دهند،گفت: مردم عراق در رویارویی با اشغالگری آمریکا در یک صف هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: ملت عراق جمعه گذشته بار دیگر با حضور و موضع گیری آشکار خود، اشغالگری آمریکا را محکوم و بر تمامیت سرزمینی، حق حاکمیت و وحدت ملی خویش تاکید کرد.

شیخ «نعیم قاسم» با اشاره به ناتوانی آمریکا در منطقه تصریح کرد: سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله موشکی به پایگاه عین الاسد از سوی ایران نشان می‌دهد که واشنگتن قادر به واکنش نیست زیرا می داند در صورت واکنش، با اقدام قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه می شود.

وی درباره تشکیل دولت جدید در لبنان نیز گفت: این، دولت همه‌ی گروه‌ها، احزاب و قشرهای مردم لبنان است و باید به آن رای اعتماد و فرصت داد و نخست وزیر و اعضای کابینه اش را کمک کرد تا برای حل بحران اقتصادی و مالی و بانکی، راه چاره پیدا کنند.

«نعیم قاسم» همچنین رفتار خشونت آمیز و آسیب رساندن به اموال و دارایی‌های مردم لبنان از سوی برخی معترضان را محکوم و آنان را به تظاهرات و تجمع مسالمت آمیز دعوت کرد.

شماری از معترض شنبه شب با شعار "رای اعتماد به دولت جدید ندهید" در میدان های ریاض الصلح ، الشهدا و النجمه نزدیک ساختمان مجلس و نخست وزیری در مرکز بیروت تجمع کردند و با سردادن شعارهای ضد حکومتی با نیروهای پلیس و ضد شورش لبنان درگیر شدند.

 

کلیدواژه